IYCA en het Volvo Ocean Race Sponsor event: de wind in de zeilen!

Amper twee maanden geleden vatte de IYCA het plan op om voor de Volvo Ocean Race 2017 een platform te scheppen voor sponsoring om een tweede Nederlandse boot in de vaart te brengen.  De eerste Nederlandse boot van AKZO NOBEL is een feit, de finish in Scheveningen eveneens. Een tweede Nederlandse boot biedt het bedrijfsleven volop kansen voor verdere internationale profilering.

Het animo voor deze avond bleek veel groter dan vooraf verwacht. Een golf van belangstelling  verdubbelde  het verwachte aantal gasten. En wie er bij was weet nu waarom. Met alle professionele krachten binnen de IYCA stond er een avond waar de power van de Volvo Ocean Race voor het voetlicht werd gebracht. De power van een grote publicitaire waarde en sterke promotionele kansen.

Mark Turner, CEO Volvo Ocean Race, was uit Alicante overgekomen om op zijn flamboyante wijze, met facts & fugures in beeld en geluid, de commerciële waarde voor sponsoren uit de doeken te doen. On Board Reporter Stefan Coppens van Team Brunel 2014 nam de geïnteresseerden mee naar stille en woeste plekken op de oceanen waar via satellietverbindingen 24/7 verslag wordt gegeven vanaf de racende boten. Continue mee te beleven in elke huiskamer wereldwijd.

Gideon Messink van Sailing Holland bracht met het concept Team 21 een concreet plan om de tweede Nederlandse boot ook daadwerkelijk in de race te brengen.

Geboeid en geïnteresseerd werd naar de commerciële kracht van de race geluisterd. Onder hen Hoogheid Prins Bernard die naast zeer snelle race auto’s ook belangstelling toonde voor het duurzame equivalent op het water.

Nagepraat werd er volop. Een bescheiden reactie van het aanwezige Volvo Ocean Race team was; “Er zijn verschillende belovende contacten gelegd.” Veelzeggend! Wordt vervolgd.